۲ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۳۲

نوچه:

مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود توسط دانش آموزان اجرا می شود

مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود توسط دانش آموزان اجرا می شود

گرمسار – خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح افزایش آگاهی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود توسط دانش آموزان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی نوچه عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با بیان اینکه طرح و برنامه‌هایی که بدون توجه به دانش بومی و سیستم اطلاعات محلی تهیه و اجرا می‌شوند، به همه اهداف مورد نظر نمی‌رسند، افزود: مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود توسط دانش آموزان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش آگاهی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب و خاک در حوزه آبخیز حبله رود از طریق آموزش دانش آموزان روستایی در چارچوب سند راهبردی مدیریت پروژه حبله رود، برای برنامه ریزی یکپارچه و بین بخشی حوزه آبخیز با ترکیب معیارهای توسعه پایدار منابع انسانی و حفاظت منابع طبیعی اقدام شد.

مدیر اجرایی طرح مدیریت پایدار منابع آب وخاک(حبله رود) همچنین افزود: در این راستا از طریق فرآیندهای مشارکت مدارانه تفاهم نامه ای بین طرح مدیریت پایدار منابع آب وخاک (حبله رود) و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرمسار با عنوان "آموزش دانش آموزان دوره ابتدائی در رابطه با حفاظت و پایداری منابع آب و خاک منعقد و اجرا شد.

نوچه گفت: یکی از اهداف این طرح، ایجاد حساسیت بین مدیران و کارشناسان و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به منابع آب، خاک و محیط زیست با اولویت بندی دانش آموزان مقطع ابتدایی در حوزه حبله رود است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه این پروژه جزء پروژه‌های راهنمای جوامع محلی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران است که با همکاری و مشاوره سازمان فائو آغاز شده، خاطر‌نشان کرد: به طور کلی هدف نهایی پروژه و همه فعالیت‌های آن می‌بایست در راستای مشارکت مردم و توسعه پایدار منطقه صورت گیرد.

کد خبر 2219768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha